Demo Train Valley World
Dziś ograłem demo Train Valley World, czyli następnej edycji znanej już serii Train Valley. W demie dostępnym na Stemie mamy do dyspozycji jedną planszę oraz tutorial.
Train Valley World pierwsze wrażenia z demo
Gra odpala się w oknie, a opcje są ograniczone do min. , więc jest typowe demo, w którym nie zaszalejemy. Tutorial da się skończyć w 10 min. i jest on przeznaczony dla osób, które nie są zaznajomione z serią.
W misi demo mamy do wykonania parę zadań, które mają nas doprowadzić do możliwości dostarczenia surowców do budowania łodzi podwodnej. W grze nie ma ograniczeń czasowych nasz cel to zaspokojenie potrzeb mieszkańców miast i naszego celu głównego, czyli stoczni.
Ciekawostką są dwie rzeczy. W misji mamy ograniczenie do 10 pociągów. Co nie starcza na zrobienie całego zaplecza i trzeba kombinować z przekierowaniami ruchu. Oraz druga konieczność postawienia dodatkowej fabryki, aby spełnić wszystkie cele.
Train Valley World mechanika w demo
W wersji Demo udało mi się osiągnąć bardzo szybko sukces ekonomiczny i nie jest to nic trudnego dla znawców Tyconów co uważam, że jest problemem tej gry i wymaga pracy nad balansem rozgrywki. Jest zdecydowanie za łatwo.
Choć nie udało mi się zmieścić w wyznaczonym czasie, aby osiągnąć wszystkie dodatkowe cele, zajęło mi to ciut dłużej, to uważam, że te wyzwania też są dość łatwe. Ja po prostu skupiłem się zbytnio nad pomnażaniem majątku. Skończyłem plansze, posiadając ponad 1,5 mln dolarów a zaczynałem z 75 tyś.
Sterowanie pociągami jest dość proste, większość rzeczy odbywa się automatycznie, kolizje pociągów są nie możliwe, ponieważ przenikają przed siebie. Brak zarządzania światłami czy innymi przepustami kolejowymi. W demie brak jest możliwości budowania mostów. Dwa potrzebne są od razu zbudowane.
Train Valley World podsumowanie
Gra jest zrobiona w bardzo cukierkowej, ale też i ładnej oprawie graficznej. Wszystkie elementy są już dopracowane a szczegółowość bardzo przyjemna dla oka. Dodatkowym plusem jest to, że np. miasta jeśli są odpowiednio zaopatrywane, to rosną, budują się nowe budynki i ulice. Nasza stocznia też się zmienia, im bliżej celów, tym lepiej widać ukończoną łódź podwodną.
Demo jest naprawdę przyjemne, widać, że gra jest już prawie ukończona i jest duża szansa na premierę w 2024 roku. Z chęcią zagram w pełną wersje gry, aby zobaczyć jak będzie wyglądać finalny produkt.